Elsk Mig I Nat vender tilbage!

Cover EMIN

Elsk Mig I Nat vender tilbage!

80’er-musicalen ELSK MIG I NAT vender tilbage!

På scenen står bl.a. Szhirley, Jimmy Jørgensen, Julie Agnete Vang, Xenia Lach-Nielsen, Lea Thiim Harder, Joakim Tranberg, Renè Wormak og Maria Corydon.

Premiere: 16. marts 2022 i Scandic Falkoner. Herefter i Musikteatret Holstebro fra 21. april 2022 og Vejle Musikteater fra 4. maj 2022.

Én af de største danske musicalsucceser overhovedet får nyt liv og vender tilbage! 220.000 begejstrede publikummer har siden urpremieren på Østre Gasværk Teater i 2009 set megasuccesen ELSK MIG I NAT. Og nu vender den populære 80’er-musical tilbage i en splinterny version - for første gang i 10 år i en ny stor opsætning, med ny iscenesættelse, scenografi og koreografi samt en skøn blanding af nye og gamle navne. ELSK MIG I NAT har premiere på Scandic Falkoner på Frederiksberg 16. marts 2022 og rykker derefter vestpå, hvor den først opføres på Holstebro Musikteater og siden i Vejle Musikteater.

30 af de største danske 80’er-hits
ELSK MIG I NAT er en festlig, varm og livsbekræftende tur gennem 30 af de allerstørste danske 80’er-hits inkl. Glor på vinduer, Den jeg elsker, Ridder Lykke, Dig & mig, Vilde kaniner, Mine øjne de skal se, Magi i luften, Venus og naturligvis titelnummeret Elsk mig i nat. Og med musik af bl.a. Thomas Helmig, Sneakers, TV2, Gnags, Tøsedrengene, Rugsted-Kreutzfeldt, Sanne Salomonsen, Ray Dee Ohh, Anne Linnet, Lis Sørensen, Tøsedrengene, One Two, Rocazino, Lars H.U.G., News og Halberg Larsen.

En historie om venskab og kærlighed
Sui, Iben, Pia, Frederik og Otto spillede i deres teenageår i bandet Up Front. Sui, som var forsanger i bandet, fik pludselig et tilbud fra USA og tog af sted for at gøre karriere uden at informere resten af bandet. Mange år efter mødes bandet igen på et gods i Danmark. Det er Sui, der har samlet gruppen for at dele en tragisk hemmelighed som snart vil ændre livet for dem allesammen…

ELSK MIG I NAT fortæller en enkel og gribende historie om en række mennesker, der bliver mindet om de drømme, de engang turde have, det liv der dengang var muligt – og om den kærlighed de måske kan få lov at opleve igen.

Szhirley tilbage i glansrolle
I hovedrollen som sangerinden Sui med en hemmelighed får publikum lov til at genopleve Szhirley i en af hendes absolutte glansroller. Med sig fra den originale opsætning i 2009 har hun også Jimmy Jørgensen og Joakim Tranberg, mens stærke navne som Julie Agnete Vang,

Lea Thiim Harder, Xenia Lach-Nielsen, Renè Wormak og Maria Corydon er med for første gang sammen med en række af landets bedste dansere.

Den nye opsætning af ELSK MIG I NAT skabes helt fra bunden af nogle af landets bedste kreative kræfter fra musicalverdenen. Den iscenesættes af Thomas Agerholm, som de senere år har instrueret nogle af de største og mest anmelderroste musicalsucceser herhjemme inkl. Shu-bi-dua – the Musical, Seebach, Disneys Klokkeren fra Notre Dame – The Musical og senest The Bodyguard- The Musical – opsætninger, der til sammen har solgt over 650.000 billetter.

Opsætningens koreograf bliver rutinerede Anja Gaardbo, som senest også skabte dansetrinene til den anmelderroste musicalopsætning af Den skaldede frisør. Prisbelønnede Benjamin la Cour, som også var med på Den Skaldede Frisør og fik sit store gennembrud med Disneys Klokkeren fra Notre Dame, skaber forestillingens scenografi. Executive musical producer er Joakim Petersen, der står i spidsen for forestillingens musikalske udtryk og som kapelmester også vil styre orkestret igennem perlerækken af kendte 80´er hits.

Læs mere på www.elskmiginat.dk.

HAVE Kommunikation & PR

For yderligere information, kontakt:
Rikke Hesselholt, 2843 3893, rikke@have.dk
Helene Obel, 2877 7927, helene@have.dk

Cover EMIN 01

Fakta om Elsk Mig I Nat

Spilleperiode:

• Premiere: 16. marts 2022 i Scandic Falkoner
  • Spilleperiode: 16. – 27. marts. i Scandic Falkoner, 21. – 29 april i Holstebro Musikteater samt 4. – 8. maj 2022 i Vejle Musikteater

Rolleliste:

• Sui – Szhirley